elinbok

Alla inlägg under mars 2011

Av elinbok - 18 mars 2011 10:22

Jag har hittat några hemsidor, där man kan adoptera hundar ifrån bland annat spannien. Dessa hundar har vart hemlösa gatuhundar, som blivit omhändertagna för att få en ny chans.

Jag blev galet intresserad av att adoptera en sån hund, men eftersom att vi redan har två hundar hemma, så blir det ett litet probem ):

Det kostade, på en av hemsidorna som jag kollade, 4900SEK att adoptera hem en sådan hund, och då ingår alla vaccinationer plus flygresan. Hundarna blir även tränade att gå i koppel.

Själv tänker jag, när jag flyttat hemifrån naturligtvis, skaffa mig en sån hund. Det känns liksom mer vettigt att ge en hund som aldrig blivit älskad en chans, än att köpa en hund från en kennel som haft det hur bra och prima i hela sitt liv. Mer rättvist liksom.


 

Det finns många söta, snälla och underbara vovvar som behöver ett hem..


Hemsidor För Att Adoptera En Hund:


http://www.sos-animals.se/

http://hundcenter.eu/adoption

http://bianca.pt/hundarframportugal/


 


Av elinbok - 18 mars 2011 10:13

Jag gick snabbt till skolan idag, enbart för att göra BiologiProvet, sen gick jag hem. Mina lungor gör väldans ont, helt sjuk! Har hosta dessutom, vilket oxå är otroligt irriterande! >.<

Det snöade igårkväll, så nu är det mägder ute igen, jag tröttnar så otroligt mycket på snön! D:


Idag ska vi äta revben, gudars så gott! (': blir för mig att stanna kvar hos mamma denna helgen, eftersom att jag inte är helt frisk.. ): papps får vänta ett tag!



Domen efter rättegången ska falla idag klockan 14.00, om det inte blir uppskjutet, som det blev innan. Den skulle ha kommit i onsdags klockan 11.00, men blev uppskjuten tills idag, vi får se hur det blir helt enkelt (:


 

<3

Av elinbok - 17 mars 2011 17:44

Jag har hört att jag tydligen ska ha de sötaste älsklingarna i världshistorian..

och det är fantamig ingen överdrift! :'')

jag älskar mina sötnosar!!


                                     Hur kan man inte bli kär i dessa underbaringar? Helt omöjligt att inte älska dom!


     



Av elinbok - 16 mars 2011 16:45

  Det är faktiskt såhär;

Det är 4 veckor kvar till PåskLovet

och om ni ville veta det så är det på detta viset;

Det är bara 10 (skol)veckor kvar till SOMMARLOVET!


Gudarnas skymning vad skönt det ska bli! (': Längtar som fan efter sommarkvällar vid ullasjösjön då det är ljummet i vattnet och luften är varm och skön. Det är inte långt borta nu alltså, inte långt borta alls! ('':


 

Av elinbok - 16 mars 2011 16:33

Idag gjordes nationella provet i Fysik, och det gick nog inte så bra om jag ska vara helt ärlig.. :/

INGENTING av det jag hade pluggat på kom med på provet, eller jo förresten, fast inte så många saker :/ Blev feting besviken och nu är jag skitnervös över att jag kanske får IG i fysik, det hade ju inte vart så kul alltså.. ):

En positiv sak är att det bara är 3 Nationella Prov kvar. Underbart!

Har aldrig riktigt tid att blogga så mycket för tillfället ('x Har massa prov och mängder av saker att göra! >.<

Det är prov, mucktröjor, negerkostymer, låtar, biologi, anabola och massa skit som ska fixas tills efter påsklovet, jobbigt! ):

 

):

Av elinbok - 15 mars 2011 15:11

Jag känner mig ganska nedstämd, har gjort det i några dagar nu. Allt känns bara FÖR mycket! Massa äckliga prov, sen en massa skitsnackande idiotfula rövhålsjävlar som går runt och snackar skit och sen går jag runt och tänker på en massa saker som jag inte borde tänka på, och då mår jag sämre för det. fyfan. aja, efter påsk ska jag säkert lugna ner mig lite, då är proven färdiga, iaf dom nationella.


 

Av elinbok - 13 mars 2011 09:58

inatt drömde jag att ajg skulle flytta till en gammal lägenhet som papps bodde i innan, och när jag kom dit så var Zeb och Spike borta, tjejerna var där, men inte prinsarna o': då frågade jag mamma vart dom var, och hon svarade att hn sålt dom, och att dom aldrig skulle komma tillbaka o': då vaknade jag och hade panik o': fällde en tår dessutom, för informatinonens skull. ja, jag var skrajsen ):



mina underbara bäbisar

             

 

Av elinbok - 13 mars 2011 09:29

mmmmmmmh.. dagens frukost var godaste på länge (':


   

 


Ovido - Quiz & Flashcards