elinbok

Alla inlägg under januari 2012

Av elinbok - 8 januari 2012 20:44

Igår var jag iväg på en liten tripp med mamma, destinationen blev Gisslaved, och vi skulle huvudsakligen dit för att gå och kolla den nya stora djurafffären de byggt där, "Djurens Värld" heter den. Vi var där inne länge, och jag hittade ett litet marsvin som jag blev väldigt sugen på, men mamma sa att det inte blir några fler marsvin innan Pisse-Nisse (Jan Julius Ferdinand, ah, Julius alltså) blivit kastrerad. Det är nämligen så att han pissar som en galning, så att det även hamnar utanför buren.. ingen anjenäm lukt. Hans öga har blivit värre igen, så på måndag ska vi ringa in för ett återbesök hos läkaren för ögat plus en kastrering. (Tillbaka till samtalsämnet), när jag slutligen och motvilligt gått med på att mama faktiskt hade rätt och att jag fick vänta, så lämnade vi affären, men absolut inte tomhänta! Jag köpte en STOR vattenflaska (som var välbehövlig, den andra känns så liten), ett nytt litet hur (ganska stort ändå), pelletsgodis (av hö och lite annat), en ny matskål, en 55liters påse med nytt strö, och sen köpte jag en sista sak, en ny mystunnel till mina små hjärtebarn, framförallt tänkte jag på Otis när jag köpte den, han älskade den gamla, som jag tyvärr var tvungen att slänga efter att den fått utstå två förlossningar i sig, väldigt mycket päls och en kaninkille som inte bara kissat på den, utan även försökt tränga sig igenom den, trots att storleken inte tillåtit, vilket resulterat i att sömmar hade spruckit. JA, Otis gosetunnel var lite sliten, så det var på tiden att han fick en ny.
Det roliga är att den inte var så värst intressant, eftersom att den var luden och bara hade en ingång, men ingen utgång. Dahlia var den stackare som tvingades testa den först, och jag kan inte direkt säga att hon var så värst impad, mest förfärad av det håriga "monstret".. hon trodde väl att hon skulle bli uppäten, hahah (:
Men någon annan tycktes gilla den väldigt mycket, Julius Ferdinand var väldigt faschinerad och intresserad. Han tryckte in sitt lilla huvud i den och slickade på den och tryckte sig moten och..Juckade på den. Då slog det mig, inte för att den kanske luktar kanin, men den är luden och har i stort sett samma färg som han själv, tänk om han tror det är en flicka? o':


hahah, här kommer en lite rolig video på Julius när han ska rädda sin kvinna i nöd;


och när han verkligen fick ner den, blev han nöjd och glad (': ;


   

Ovido - Quiz & Flashcards